יום ראשון, 5 בנובמבר 2017

סבתא התגלתה כאגרנית כפייתית




את הרעיון של סיוע לאדם הבנתי כשפגשתי את הטוטאליות, סבתא אחת התגלתה כאגרנית כפייתית ואת זה הבנתי כאשר פנה אליי הנכד העצוב שלה. כמפנה, אני מבין ויודע לזהות את המצבים הקשים הללו ומכאן שאני יודע לתת להם מענה. פתאום, בלי כל אזהרה, ביקר הנכד את הסבתא שהתחמקה בשיטתיות מכל העולם כולל ממנו. זה עצוב שמישהו לא מרשה לך לבקר, מישהו אוסר עליך לבוא ומפסיק לך הרגלים של אהבה, של חיבה. לכל אדם בעולם יש את הרצון או הכמיהה לפגוש שוב את סבו או סבתו, אבל מה קורה כשהם בחיים וזה לא מתאפשר? מכאן שהכאב עצום שאין לתאר, כמפנה, כאשר הבנתי את הכאב הזה, הבנתי מזה טוטאליות אל מול כל מקרה אגרנות שהופיע בדרכי. מה עשיתי? איך התמודדתי? הנה סיפורו של מפנה שיודע ומכיר לב אדם.

איך עוזרים לאגרן בשעת צרה?

את סבתא של ג' פגשתי לאחר שג' סיכם איתי להיפגש איתה במקרה. הוא הכיר אותי, ידע וסמך עליי במלוא מובן המילה. לא הייתה לו ברירה, הוא צעק לעזרה. הכול היה לו חדש, הוא לא ידע שום דבר, הוא רק ידע שהוא חייב להציל את סבתו מעצמה ומאימת החפצים. כאשר פגשתי את סבתו, ישר הזדהיתי עמה, זה חוק חשוב מאוד בכל התהליך הזה. התבוננתי, אבל לעומקה של האישה, לא ככה בשיחה שטחית אלא מעבר לכך. התבוננתי וניסיתי להזדהמות עם ההתנהגות שלה כשאני מחזק ואומר, "גם אם זו אגירה אובססיבית זו התנהגות אנושית לכל דבר". כשהאגרן מבין את זה, הוא מתנהג בדיוק כמו סבתא של ג'. הוא נותן להיכנס למרחב המוגן שיצר לעצמו.

אין כאן עניין של שיפוטיות

מפנה טוב לא שופט אף אחד, למעשה נותן שירות טוב לא שופט. רוב האנשים מתנדנדים על שיפוט ומפסידים לא מעט, אצל צוות מומחה פינוי דירה ההצלחה נמדדת באי השיפוטיות הזו. התנהגות שיפוטית היא התנהגות שלא מובילה לכלום, בטח ובטח שלא לעזרת האדם. יש הפתעות, אגרן פתאום יכול להחליט שהוא מפסיק הכול ותפקידי כמפנה לא לשפוט, אני אחזור על זה בכל המאמר כדי להדגיש כמה זה קריטי. לכל מפנה יש את דרכי ההצלחה שלו, אין ספק כי אני מפזר עכשיו סוד גדול מאוד, אני שי פינוי דירה מספר לכם על פעולה ללא שיפוטיות, אני לא חושש, משום שאני מודע לכך כי בשוק קיימים המון מפנים שלא יכולים להתמודד עם התכונה הזו. לצפות את כל ההפתעות, לקבל באהבה מצבים לא רגילים- זה פועלו של מפנה שבא באמת, אבל באמת לסייע.

סבתא של ג' יצאה מזה, אני מודע ליכולות שלי כמפנה ומכאן קורא אל האגרנים ואל משפחותיהם, אל תהססו לפנות בכל שעה, הגעתם למקום הנכון ביותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה