יום שני, 20 בנובמבר 2017

דודה שלי ערירית חיה בדירה שנראית כמו מחסן




זה עצוב, כשזה נוגע למישהו מהמשפחה זה עוד יותר עצוב. אי אפשר לשים על זה את היד, אבל כאשר גיליתי איך דודתי מ' חיה בתנאים שהיא חיה, לא יכולתי לשאת את הכאב הזה. זה בא בהפתעה, לא חשבתי שזה מה שאגלה אל מול עיני, דודה ערירית, לא היה זמן לבקר אותה ואז, כשאתה רוצה לבקר אתה נחרד למראה קשה מאוד.

היא מבחינתה לא הבינה מה לא בסדר ובתחילה לא רצתה לתת להיכנס לבית, אפשר להגיד שהיא גרה במחסן אבל היא לא הודתה בזה. דודה שלי גרה בתנאים לא תנאים אבל היא מבחינתה חיה "בסדר". אחר כך אמרו לי אנשים שמבינים בנושא כי אנשים שאוגרים אין להם בעיה לחיות כמו שהם חיים. כשאתה לא מבין בזה, לא יודע איך להתמודד עם זה, אתה לא יודע עד כמה מדובר בסכנה קשה ביותר. אילו השלכות יש לאגרנות? את כל זה לא ידעתי עד שפגשתי את דודה שלי, קשישה ערירית שלא התלוננה מעולם, לא ביקשה שיבואו לבקר אותה והכול כדי לא להטריד.

צוות פינוי דירה מכיר את זה

פגשתי את שי פינוי דירה במקרה, ככה זה, חבר אמר לי שהוא מטפל בנושאים הללו ברגישות רבה ואנונימיות ראויה. היה שווה לי לראות מי האדם הזה, תאמת שמאוד פחדתי לתת את האמון שלי באנשים אחרים או באנשים המרמזים שהם מחפשים לסייע ואז מתגלים כשרלטנים, מאוד פחדתי שדודתי תיבהל ולא תעניק אפשרות לסייע לה. איך בוחרים באמת מישהו אמיתי וכן שיסייע מהלב? כשראיתי לראשונה את שי פינוי דירה הבנתי הכול, הבנתי איך הגעתי אליו וגם הבנתי מהות וקיום של שירות פינוי דירה שבא מהלב.

כשהבטחות פינוי דירה הופכות לדברים שאפשר ליישם

רציתי לראות הוכחות בשטח, לא רציתי לקחת סיכון, רציתי ללכת על בטוח ומכאן שהייתה לי תחושה שכל מי שהכרתי בתחום לא נתן לי מענה נכון. הכול השתנה כאשר פגשתי את שי פינוי דירה והוקסמתי. שי פינוי דירה הגיע איתי לבית של דודתי הערירית, כשראה את הדירה המוזנחת לא התרגש במובן השלילי, להיפך, הוא ממש חיבק את דודתי אבל לא במובן שאתם חושבים, אלא במובן המכיל- המקשיב, זה שיש לו את כל הזמן בעולם להיות שם בשביל מישהו שבאמת צריך אותו.

קודם רגש אחר כך פינוי דירה פיזי

הוא אמר לי "אני קודם כל מדבר על הרגש, אחר כך ניגש להיבט הפיזי של פינוי דירה". בתחילה לא הבנתי, אבל ככל שעבר הזמן ראיתי איך דודתי נפתחת ומדברת בחופשיות בפני המפנה המקצועי ואפילו משתפת אותו בחוויות העבר שלה. עכשיו, כשהייתה מוכנה לקבל את העזרה אפשר היה להמשיך הלאה. "אבל אתה לא עוזב אותי נכון"? אמרה דודתי לשי והוא חייך ונתן לה את המילה שלו- מילה שבהמשך תתגלה כשווה זהב.  

קודם רגש, אחר כך כל השאר, אמר שי והבטיח שבפינוי הזה הוא לא רק מבטיח אלא גם מצליח ליישם בפועל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה