יום שישי, 17 בנובמבר 2017

אבא חי בדירה מוזנחת כמו מחסן



הוא היה חי בדירה מוזנחת כמו מחסן, הבן שלו פנה אליי וסיפר שלא ידע מזה, היה עסוק בטרדות היום, בעבודה ופתאום, זה נפל כמו רעם ביום בהיר. מצד אחד הוא רוצה לצאת מהמצב ומצד שני התבייש לבקש עזרה, העדיף להישאר בחושך וניצל את המצב לחמוק לאגירה.
"אני מנסה להגיד לו לזרוק והוא לא מוכן לשמוע" זו הייתה תגובתו של בנו של האגרן ואת זה אני שי פינוי דירה מכיר מזה שנים. ברור שאגרנים שומרים, הם שומרים למידת הצורך, אבל ביננו? הם לא באמת צריכים. האגירה היא משהו אובססיבי הם היו רוצים להפסיק, אבל לא יכולים- מבחינתם הם בסדר עם זה אם כי יש אגרנים שחיים עם האמת הזו שהיא למעשה שקרית לחלוטין. הם לא יעזו לבקש עזרה כי הם מפחדים משיפוטיות, הם פוחדים מאיך שזה יגמר ובעיקר שחלילה לא יזרקו להם משהו שהם באמת ובתמים צריכים.
אדם שחי לבד במחסן לא יפנה את עצמו משם, הוא מבחינתו בסדר עם זה, איפה מתחילה הבעיה? חוסר השינה, העצבות של הבן, הוא אוהב את  אבא שלו  ואז מנסה לעשות זאת לבד. אז הוא מגיע, ניסה להוציא את הדברים וחשב שאבא שלו מסכים עם זה, אבל לדאבונו בביקור החדש, נבהל לגלות כי הדברים נמצאים באותו מקום!! הוא הלך והחזיר אותם, האבא כמובן.
כשהוא פגש את שי פינוי דירה, הוא הבין שזה לא הוא, אבל זה בטח לא משהו שאפשר להתמודד איתו לבד. מדובר בפינוי של המון זמן ולעיתים, אם האגרן מתעקש נוצרת התנגדות העלולה לעצור לא פעם את ההליך -זה קורה אם לא יודעים לגשת נכון לפינוי אומר שי פינוי דירה.
השיחה הראשונה עם האגרן הייתה בגובה העיניים, מספיק היה שמישהו יקשיב לו, יכיל את מה שיש לו להגיד. פינוי דירה של אגרן זו כמו מערכת יחסים אומר שי, הכול בעדינות, הכול לפי זמן נכון ובטח שללא לחצים העלולים להזיק ולהשיב את המפנה לנקודת ההתחלה. מרגע שהתיר האב לעשות את הפינוי ובשקיפות מלאה, החל תהליך הפינוי בפועל. בחדר היו מספר עובדים מועט- זה קריטי כדי לא להלחיץ את האגרן. "אף אחד לא זורק כאן שום דבר" נאמרה הסיסמא הזו לאורך כל הפינוי ובכלל נזרקו לא מעט דברים אבל השימוש במילה? הוא אסור, צריך פשוט לעשות בחכמה ולא לגרום להרתעה.
לאחר שהבית עבר סיוד, האגרן חייך, הוא הסתכל על המפנה ואמר שבדיעבד לא היה לו מושג מאיפה להתחיל, הוא התבייש, פחד אבל כשפגש את שי הכללים השתנו והוא הצליח להשתחרר מעול החפצים שהציפו ואיימו על חייו.
"פינוי של אגרן מתחיל ונגמר ברגש, לתת לו להיות מי שהוא רוצה בעולם שלו ואז הכול זורם".  שי פינוי דירה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה