יום רביעי, 25 בנובמבר 2015

מה עושים עם אגרנות כפייתית


האם יש קשר בין אגרנות כפייתית לבין הרגש? אגרנות כפייתית או פינוי דירת אגרנות קשור בעיקר במחלה נפשית. זה מתמקד בכמה וכמה דברים שהחזק ביניהם הינו איסוף חפצים ללא הגבלה , צורך או סיבה. ספרים, כלי פלסטיק חד פעמיים, מוצרי חשמל מקולקלים, מכשירי כושר, כסאות שבורים וכל דבר שאולי "יכול" להיות שימושי בעתיד. זו מחשבתו של האגרן ובעייתו באה לידי ביטוי הקשורים במחלה בנפש. כאמור, אני לא זורק כי אולי אצטרך, אני לא זורק כי אולי מישהו אחר יצטרך, אני לא זורק כי קשה לי להיפרד. למה זה כל כך מסוכן וכיצד משתחררים מזה אחת ולתמיד?


לזהות את זה – אגרנות כפייתית


הוא חש בתוכו המון בושה, אם תתבוננו אל אותו האגרן, תגלו שהוא חי את חייו לבד, מנותק מהסביבה. הסיבה לכך קשורה בבושה, הוא כל כך מתבייש וכך משאיר את יקיריו .מה עושים עם אגרנות כפייתית?  הוא היה רוצה לארח, לזמן חברים אבל מצד שני לא יכול לשאת בבושה של בית מלא בחפצים ואשפה שהרי מי יקבל זאת בעין יפה? הוא יודע שמישהו יכול לספק לו את העזרה ומאידך, לא יודע איפה זה מתחיל ואל מי לפנות. מי יכול להבין אותו, לקחת את הזמן איתו ולא להלחיץ אותו , לתת לו בדרכו שלו להיפרד מהחפצים או כל מה שיידרש בשביל להשיב את החיים למסלולם.

המובילים בפינוי מכירים את זה


חברת המובילים בפינוי מכירים את זה,הם מכירים פינוי ירושה, פינוי אגרנות כפייתית ועוד. הם מופיעים באתרי אינטרנט, יש להם לא מעט המלצות ואפילו  כמה סיפורים על תיעודים אישיים. כתבות? אם תשאלו את שי שטיקגולד מייסד המובילים, הוא יגיד לכם כי הוא נמנע מלשתף את כל הפינויים שמקורם אגרנות בכדי לשמור על כבוד הלקוחות שלו. אז מה הוא (האגרן) בעצם צריך? הוא רוצה מישהו שיבין איתו, שילך עמו יד ביד ויפצח עבורו את משימת הפינוי על הצד הטוב ביותר. רגש לצד הפעלת השכל ומאידך, כאן הרגש בהחלט יכול להוות חלק גדול יותר. מיון החפצים בצורה נכונה, לא זורקים, לא מטיחים שום דבר, הכול בעדינות ובהסכמה מלאה תוך כדי שיתוף פעולה מלא עם האגרן. הוא צריך להרגיש בטוח אחרי הכול. לאט ובזהירות, נארזים הדברים ולמרות שיש לא מעט אשפה, היא לא נזרקת על הרצפה אלא מחכה בשקט שמישהו יגיע וישים אותה במכולה המיועדת לאשפה.


הכול בארגזים, פתאום, יודעים איפה כל דבר נמצא, מרחב האוויר גדל, ניקיון, סדר, שיפוץ והנה, החיים עוד שנייה חוזרים למסלולם. מחפשים מישהו שישים את החיים על המפה? המובילים בפינוי וכל מילה נוספת מיותרת. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה