יום שני, 16 בנובמבר 2015

אגרנות כפייתית- להבין את המשמעויות


איסוף יתר של החפצים, אי אפשר למצוא ידיים, רגליים ומה שביניהם. משהו חריג? תלוי מי העומד מנגד ומתבונן. לרוב, אגרנים או אספנים הם חובבי איסוף, לא פחות ולא יותר. איסוף גדול של חפצים שלא נגמר, האם נעצרתם וחשבתם למה הם אוספים? יש כל מיני סיבות לאיסוף, חלקן קשורות בבעיות ילדות, חלקן גנטיקה וחלקן אפילו קשורות לתופעות טרגיות קשות. למה אגרנים מפחדים מכם? איזו סכנה יכולה להוות סביבה של אגרן? אם תמשיכו לקרוא, אולי גם אתם תצליחו להעניק לאגרן את יכולות הריפוי- כאמור, לצאת מחושך לאור.
איך מזהים אגרן?
אם הוא אוסף הכול מהכול, זה כבר סימן ראשוני, אין מקום בבית שלו לשום דבר. אין מקום לנשום ואם יש כזה במהרה הוא משרת את החפצים הנוספים ללא גבולות. מרוב שהכול עמוס, אי אפשר לצעוד בבטחה והשבילים אינם שבילים גם אם מדובר בבית מגורים. חפצים שמקורם בהגנה, שמירה מהלא נודע. נעלים, בגדים, כלים, אוכל , עיתונים, מכתבים ועוד. הכול מאוחסן בכל מקום, ארון בגדים, ארונות מטבח, מתחת למיטה, בתוך ארגז המצעים ובעוד מקומות שלא יתוארו על הדעת.
יתרונות של מפנה מקצועי
1.      הוא יזהה את העומס מראש, יידע להתמודד עם האוגרים והאספנים, כמו כן מכיר את פועלם ואת דרך אגירתם. האם זה חשוב? בוודאי, שהרי איך יתאפשר לעשות את הדברים נכון?
2.      ריחות קשים, צחנה, חוסר אוויר, מקרה תברואתי קשה, האם הוא מתרגש מזה? לא בהכרח, זה מקור המפנה המקצועי.
3.      מפנה הכול, כולל את המזון שהעלה עובש, ירקת ועוד.
4.      עומד בכל תנאי פינוי לרבות תנאי פינוי רגשיים, זה קורה במצב של פינוי ירושה או כל מיני פינויים שמקורם ברגש.
פינוי מקצועי- הרגע של אחרי
זה מרגיש כבר אחרת, העובדה שיודעים לשים את היד נכון, זה לבחור בתחושה שמשהו עומד להשתנות. היכולת להשיב את החיים חזרה. זהו, לא רוצים לאסוף שום דבר והתחושה להתקרב אל פחי האשפה כבר איננה. אחרית חזון הימים- האגרנות של אחרי כבר איננה. ניקיון, חיטוי, שיפוץ וכל זה תחת קורת גג אחת.
רוצים לעזור למישהו שאיכפת לכם ממנו? אין לכם מושג קלוש בכל הקשור לפינוי שמקורו  אגרנות כפייתית? היכנסו באמצעות הקישור הנלווה אל האתר המובילים בפינוי והרחיבו דעתכם בנושא.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה