יום חמישי, 19 באוקטובר 2017

איך מתמודדים עם השדים שבלב - אגרנות כפייתית







אנשים לא באמת מבינים את זה, לפחות אנשים שלא יודעים מזה לשמר את החפץ שאף אחד לא באמת צריך. לרוב, היו מנסים לדבר אל האגרנים, מבקשים מהם לעשות כך וכך, להפסיק לאסוף, למה אתה אוסף ועוד הערות שרק החריפו את המצב. מסתמן כי לאגרנים אין באמת אוזניים, יש להם קול. לא מבינים במה מדובר? אגרנים יש להם עולם משל עצמם, זה רק הם והחפצים שלהם וזה מה שמגן עליהם לכאורה מכל רע. עכשיו נסו לדמיין שמישהו בא וכופה עליכם להפסיק לגונן על עצמכם- אתם תלחמו בכל הכוח לשמר את הגורם ששומר עליכם כי בלעדיו חייכם נתונים לסכנה.





זה נשמע לכם מוכר? כל אדם סוחב בליבו פחדים וחלקם הלא קטן, מגונן על כך באמצעות חפצים, כן, שמעתם נכון, חפצים דוממים שאולי לכם אין משמעות עבורם אבל לאגרן שעליו נדבר יש ועוד איך.


אל תדברו אל האגרנים



אל תדברו אל האגרנים, הם לא באמת שומעים, הם בשלהם, זה מרכז החיים שלהם, הם והחפץ ולא צריך יותר מכך. מתקשים להבין? אולי כדאי שתפנו למי שבאמת רוצה להוציא אותם ממעגל האגירה- לרוב מדברים כאן על בני משפחה, על הורים, אחים, אנשים שמזה זמן רב כבר לא נפגשים עם יקיריהם כי הם לדאבון ליבם עסוקים בלאגור חפצים. יש בעולם המון אנשים שמזה יובלות לא ישבו לקפה עם אבא שלהם האגרן, הם רוצים לנסוע לחול לטיול מאורגן, לחוות את הרגע עם ההורה המזדקן אך לשווא- הוא מתבצר בביתו ועסוק במלאכת האגירה ללא הרף. אם אתם כרגע קוראים את המאמר הזה ודומעים, ייתכן מאוד שאתם אלו שצריכים את העזרה ולא האגרן שבסך הכול "טוב לו" עם החפצים שהוא אוגר.


למי כיף לאגור חפצים?



יש כזה דבר? האם האגרן אוהב את מה שהוא עושה? יש מקרים שהוא אפילו איננו מבחין בין טוב לרע, להיפך, החפץ נותן לו ביטחון. יש גם מקרים בהם האגרן כל כך מתבייש שתראו אותו במצבו שהוא מבטל אתכם האחים, אתכם הילדים ונכחד בתוך עולם מלא בחפצים. זה לא הבית שאתם מכירים מילדותכם, זה בית אחר, הוא מלא בגללי צואה של בעלי חיים, במקרר עם מזון שפג תוקפו, בקופסאות שימורים שהעלו עובש ועוד קצרה היריעה מלהכיל.


לא בכוח אלא במוח – לפנות מהלב



זה אולי נדמה לכם שתוכלו להגיע "ולנקות" בית של אגרן, אבל מה עם מה שהוא באמת צריך או רוצה? מה עם הפחד שלו? מה עם הרצון ללמד אותו בקצב הנכון שהדברים ייעשו אך ורק על פי רצונו שלו? כשאתם באים בגישה הזו אתם משאירים את הכוחניות בצד ובאים עם הלב.


הנה שלב אחד שאם עברתם אותו, לא ירחק היום שהאגרן הזה, בן משפחתכם האהוב יחזור לשבת אתכם סביב שולחן, בבית הישן, נטול החפצים והסיכונים.


צריכים עזרה? לשי פינוי דירה יש את כל האפשריות לבוא עם הלב ולשנות לכם סדרי חיים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה