יום שלישי, 24 באוקטובר 2017

איך אפשר לעזור לאגרנית צעירה?


איך אפשר לעזור לאגרנית צעירה?

זה לא חדש, יותר ויותר נשים חיות בגפן, פתאום מגלים כי הן לא מנהלות חיי חברה, זוגיות וכל מה שביניהם. יש מקרים שזה ברגיל ויש מקרים שזה אמור להעלות נורה חזקה. למה הן באמת לא מנהלות חיים תקינים? אחת הסיבות הינה גם אגירת חפצים בבית. הן מודעות לבעיה, מכירות אותה אבל מסתירות אותה היטב ואתם- בני המשפחה לעולם לא תגלו את זה אם אין לכם שמץ של מושג מזה אגרנות. אם תשאלו אותן, הן בהחלט רוצות לחיות חיים רגילים ומאידך, לעולם, אבל לעולם לא יודו באגירה וישאירו אותה אך ורק לעצמן.

במאמר שלפניכם, מספר שי גולד איך סייע צעד אחר צעד לאישה צעירה בת 40 להפסיק לאגור ולהשיב את החיים למסלולם. מוזמנים לקרוא, ליישם וכמובן לשתף על פי מידת הצורך.

איך מזהים את זה?

הבנתם נכון, אותן נשים צעירות אוגרות הכול הבא ליד, כן, גם דברים חדשים כמו בגדים, תכשיטים ומוצרי אופנה. חייהן ריקנים ומכאן שהן בוחרות למלא אותן באיסוף האובססיבי שאליו הן לא שמות את ליבן. העיקר לא לשלם על כך בבדידות והנה החפץ מעניק למעשה את הריק הזה אבל לא להרבה זמן כן? אותן נשים צעירות כל הזמן מבינות "שזה מאוחר מדי" אף אחד לא באמת יקבל אותן למעגל החברים- הוויתור הזה שלהן לעצמן מאלץ אותן לאגור עוד ועוד ולעיתים למצוא את עצמן בסכנת חיים מתמדת.

הכול התחיל כש....

היא דיברה אל המפנה הרגיש, אמרה לו שהיא צריכה למכור בכלל דירה, אחרת איך תתרץ את אוסף החפצים העמוסים? "בדיוק מנסה לארוז" אמרה לו ואז הוא הבין לבד שהיא מתביישת, לקח לו כשעה להבין ממנה שהיא אגרנית. "אני אוספת הכול מהכול ולא זורקת כלום הלוואי ויכולתי להפסיק זו האמת" והנה, יצא המרצה מהשק. עוד קניות ועוד קניות והלוואי ויכולה הייתה להפסיק. היא ביקשה חיים חדשים וזה מה שהמפנה שי גולד הציע לה, אבל לאט ובעיקר בקצב שהיא תבחר.

שלבי פינוי דירה

בתחילה בדק איפה היא עומדת, זה חשוב כדי לדעת איך לתכנן את הפינוי בפועל. כל מפנה שמכבד את עצמו מכין לוח מסודר של עבודה וכך גם הפועלים, הציוד וכל מה שנדרש כדי שהפינוי יתחיל ויסתיים מהר. כמה פסולת יש, האם יש נגישות קלה? האם יש חנייה ומה לגבי שקיות אטומות? גם עניין זריקת האשפה בצורה מסוימת הינו מצב קריטי המחייב ביקור של המפנה בתוך הבית.

שלב הביצוע לא אחר להגיע, לאחר שהובהרו עמדות הפחד נשאר מאחור והפינוי החל. הצוות של שי גולד התפרש על המקום כמו נמלים חרוצות שמחפשות לסמן את המטרה וזהו, משם פתאום אותה הגברת מצאה דירה נקייה, ללא אשפה ובעיקר ללא רגשות אשם- החפצים נעלמו אבל החיים אם תשאלו חזרו לסדרם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה