יום שישי, 27 באוקטובר 2017

אח שלי חי בדירה מוזנחת



הרגע העצוב ביותר הוא כשאתה מגלה את האמת, היא קשה להכלה, בפרט כשמדובר באדם שהוא דם מדמך. אח, הורה, במקרה הזה זה אח שחי שנים בדירה מוזנחת והסתיר זאת היטב. איך אפשר להסתיר חיים שלמים בדירה מוזנחת? שאלה מצוינת, גם אני לא יודע לענות על כך, אחרי הכול אני אח של אדם שהסתיר זאת היטב, אז מי אני שאקבע או אשפוט מאידך, מה שכן אפשר, זה להסיק מסקנות, להפיק לקחים וללמוד מה לעשות עם זה, איך לקחת את המידע ולהציל עוד כמה נפשות שצריכות את העזרה אבל מתביישות/ ים  לפנות לגורמים הנכונים.
להתעורר מחלום בלהות
השלב הזה, שאתה מגיע במקרה בדיוק כשאחיך לא בבית, דופק חזק על הדלת ואז השכנה תופסת אותך לשיחה, זה השלב הכי כאוב והכי פחות נעים. פתאום אתה מבין שמישהו צריך אותך ואתה לא היית שם, אתה מלקה את עצמך ותאמת שאין צורך, לא יכולת לדעת, אומר שי גולד מפינוי דירה. רק מקצוענים כמו שי פינוי דירה וצוות מומחה פינוי דירה יודעים לזהות באישון לילה את האדם שאוגר שלא על מנת להתפרנס או לחיות, אלא כדי להצדיק את הקיום וכמה שזה נשמע מוזר, יש אגרנים שמצדיקים את קימתם בבוקר באמצעות אגירה ועוד אגירה. מתוך הבושה, בוחרים לא מעט אגרנים לחיות "בחושך" בתוך החפץ בדירה מוזנחת ללא קשר עם העולם. מילא עולם, מה על המשפחה? על ההורים? זה משהו שלא מבינים עד שלא מזמנים לתוך הדבר הזה איש מקצוע שגם יודע להסתכל על זה בהיבט הפיזי אבל גם יודע לתת מענה להיבט הנפשי- לתמוך, להקשיב, להכיל, לא לכעוס, לעצור כמה שצריך ופשוט להיות שם עבור האדם הזה- במקרה הזה זה אח שחי את חייו בדירה מוזנחת.
היתרון של פנייה לשירותי פינוי דירה
פניתם לשירותי פינוי דירה? הצלתם עוד נפש במדינת ישראל, למה? כי לרוב אם מדובר באח שהוא צעיר וכול החיים לפניו, הנה הענקתם לו דרך אחרת- בעיקר חדשה. חיים חדשים, בת זוג, נישואין, ילדים, חברים, משפחה, חגים, טיול שורשים. כל המילים הללו מתחברות ללב אחד ונותנת לאותו אדם החי בדירה המוזנחת אוויר, חיות ומה אדם צריך אם לא את משפחתו וחבריו? "אדם חייב את משפחתו בפרט בהליך זה" טוען שי גולד ומסכם כי אי אפשר לעשות פינוי דירה טוטאלי ללא סיוע גם מהקרובים והאוהבים. "כשיש את זה, יש את הכול, הפינוי עצמו הופך זניח לעומת העניין הרגשי".
בסיכומו של דבר, אם אתם שואלים מה לעשות ואיך לעשות? מחפשים מישהו שלא ישפוט אתכם, מישהו שלא ידבר אליכם מלמעלה אלא בדיוק מהגובה הנכון – אולי כדאי לכם לחפש מפנה שמבין לא רק בענייני מכירת החפצים או העברתם לאתרי פסולת- אלא אחד כזה שלרוב עובד עם הלב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה