יום שישי, 27 באוקטובר 2017

אימא אגרנים ספרים ובגדים




ייתכן ושמעתם כבר את כל הסיפורים, בסיפור הקודם שיתפנו אתכם בנוגע לאב שאושפז בבית חולים עקב אגרנות כפייתית אבל אז, נתן לאדם מוסמך את האפשרות לעזור לו. זהו, הוא הפסיק לפחד, חזר לחיים רגילים, תקינים, חזר לפגוש את הילדים, את המשפחה ובעיקר הפסיק לשפוט את עצמו. יש המון סיפורים כמו סיפורו של אותו אב, הנה לפניכם אימא אגרנית ספרים ובגדים, כן יש דבר כזה ואם חשבתם כי מדובר רק באגירה מאשפה יש לכם טעות. כיצד ניתן לזהות ומה לעשות בנידון? לשי פינוי דירה יש כמה דברים להגיד לכם בנידון.

אגרנות כפייתית זה עסק למבינים בלבד

בית נקי, זה לא עניין של חזון גדול אלא הצלת חיים, אותה אימא שעליה אנחנו מדברים ביצעה קניות ביותר מ10.000 שח בחודש והיא לבשה משהו? זהו שלא, דבר ולו דבר. הכול היה בתוך ארונות, טיקטים ועוד טיקטים. כשביקשו ממנה לעזוב את הנכס עקב מכירה, היא נבהלה והתקשרה בפחד לביתה שתעזור לה, כך למעשה נחשף הסוד אחרת מי יודע אם היו יודעים או שומעים על כך. המון ספרים וקרדית האבק כאילו רודף אחר כל מי שנכנס לבית, משתעל ואין לו מושג למה. חיידקים, נגעים, הבית אפוף ניירות וספרים ישנים וזה לא נעים לגור שם, לא נעים לבקר שם, אבל מי בכלל מבקר? אותה אישה, אימא אגרנית ידעה היטב להסתתר מאחורי הספרים, מאחורי ערימות הבגדים שהעפילו עליה ועל כל הבית. ערימות על גבי ערימות, כמו מחסן אחד גדול- כאילו לקחו את האוויר שנשאר והכניסו לבקבוק.

איך אפשר להתמודד לבד עם אגרנות כפייתית?

אי אפשר, לרוב כדי להשיג בית נקי ובו זמנית לשכנע את האגרן להתחיל לחיות זה קשה וזו לא משימה לחובבנים ובטח שלא לבני המשפחה. אם אימא שלכם מכנה את רכישת הבגדים והספרים כאהבה לבגדים או תחביב איסוף, אתם בבעיה, כן אתם ולא בהכרח היא, כי היא מבחינתה תמשיך לחיות כך עד שמישהו ישים לה מראה אבל אחת כזו שמטרתה לא לשפוט כן?  רק להתוות דרך חדשה, לבוא בחיוך, להראות שהחיים באמת יפים גם בלי רכישות מוגזמות ובלי ערימות של ספרים.  

בסיכומו של דבר, חשוב לקחת בחשבון את ההיבט הטכני- כמעט חסר סיכוי לפנות פסולת לבד, בו זמנית להתמודד עם רגשות מעורבים של אגרן ובו זמנית לאבד ידיים ורגליים. כדי שזה לא יקרה לכם, שי פינוי דירה מזמין אתכם להתקשר ולדבר עם צוות מומחה שמבין בתחומי פינוי ומטרתו להעניק בו זמנית מטרייה שלמה של שירותים החל ממיון ועד להשבת החיים למסלולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה