יום רביעי, 3 באוגוסט 2016

כך חיברתי בין בן לאביו האגרן - אגרנות כפייתית בישראל




אנשים לא יודעים איך לעזור לאנשים שהם אוהבים, אף אחד לא שופט אותם, אני, שי פינוי דירה מכיר את האגרנות מקרוב. למעשה, אגרנות כפייתית בישראל זה לא דבר פשוט לעיקול ולעיתים אפילו המשפחות "מרימות ידיים". למה לעשות את זה לבד? למה לצעוד לבד בסוג של פינוי כל כך מורכב? המשפחות של האגרנים אובד עצות, האגרנים מעדיפים את החפץ במקום להעדיף אותם, האנשים הללו בחיים אבל מנותקים מהמשפחה וזה כואב. אי אפשר לדעת כמה זה כואב עד שלא נכנסים לנעלים הללו. למפנה דירות זה קצת שונה. במאמר הזה נספר לכם איך אני והצוות עזרנו לאגרן להשיג את משפחתו בחזרה ולהפסיק, פשוט להפסיק לאגור. מוזמנים לקרוא וליישם את המאמר.


מה לא נכון? אני הולך ומאבד את בן המשפחה היקר שלי. אין לי מושג, מה הוא מעדיף חפץ על פני? זה מה ששאל אותי בן של אגרן מכפר סבא. "ניסיתי הכול, אבא שלי לא מוכן להפסיק, הוא לא פותח לי את הדלת, לא נותן לי לבקר, אבא שלי בחיים ואני מרגישה כאילו הוא איננו". זה הפחד הכי גדול שנתקלתי בו, כך אמר לי הבחור הזה שאבא שלו היה חם, קיים ונושם בשביל אגירה ופשוט לא יכול היה להפסיק.

זה היה המצב בו פגשתי את הבחור הצעיר הזה ותיכף ומיד נכנסתי לתמונה בכול הכוח- המטרה? לייצר חיים.

השלב הראשון של הפינוי:

ישבתי מול הבן, היה חשוב לי לתת לו תחושת ביטחון, להעביר לו שהנה, הוא מצא בית שבו השירות מרוכז בלקוח. תכננו יחד את הפינוי, הכול התרחש באמצעות לוח זמנים ולוח משימות מאוד ברור. בשאלה הראשונה שנשאל היה כמה זמן יש לו בשביל הפינוי? האם יש עוד גורמים מעורבים? איפה אבא שלו כרגע? זו הייתה שאלה קריטית כי הרי אי אפשר להפתיע את האגרן, זה רק יגרום לו להיות יותר קשה ואגרסיבי עם הרצון לסייע לו באמת. הרעיון של שי פינוי דירה והצוות היה להעניק לכולם ביטחון ובפרט לאגרן. לא עושים שום דבר בלי תכנון ובלי רשות.

השלב השני: תכנון פינוי מסודר

בשלב הזה, עברנו לשלב הביצוע של הפינוי, מיון החפצים, לראות כמה פסולת יש בדירה, כמה זמן זה ייקח, כמה ציוד צריך, כמה עובדים? כמו כן, נבדקה גם נגישות, יש מעלית, מה מצב המעברים? בשלב הזה בדקתי ובו זמנית תמיד אבל תמיד הייתי קשוב לבנו של האגרן. כך למעשה סידרתי לו את הדברים בצורת לוח מטלות שיקצר משמעותית את הפינוי בזמן וכמובן יהפוך אותו איכותי יותר.

בנו של האגרן הקשיב בחוסר אונים. הוא היה עצוב, פחד מאוד שמשהו לא יצליח, אחרי הכול? הוא לא מכיר אותי וכבר ניסה מפנים אחרים אך לשווא. אחרי שבנינו תכנית פינוי מסודרת והגדרנו מטרות, הוא הפסיק לפחד, הוא הניב ביטחון עצמי והתוצאות לא אחרו להגיע.



תוך זמן קצר השינוי נראה לעין

לא היה צריך אלא יותר מכמה שעות כדי לראות את השינוי קורם עור וגידים. שינוי ללא סיכון, צוות שיודע מה הוא עושה ובעיקר גורם לשמחה ואופטימיות לבן ולאגרן בו זמנית. "לא חשבתי שאני אשב עם אבא שלי לכוס קפה במרפסת" אמר לי בנו של האגרן כאשר פגשתי אותו לאחר תקופה. "אז איך החיים" שאלתי אותו והוא רק חייך ואמר לי "תשמע, נתת לי את המתנה שהבטחת- החזרת לי את אבא שלי".

מרגישים שגם אצלכם משהו הולך ומאבד את השליטה? אחד ההורים אוגר ללא אבחנה ולכם זה מפריע לישון בלילה? אפשר להבין אתכם. עצרו רגע, חשבו, חפשו שירות שיש לו עבורכם את כל מה שאתם צריכים ובעיקר האגרן- כי אגרנים? זה עסק למקצוענים בלבד.



אז אם אתם מחפשים שירות מגוון שלא מפחד ויודע לתת פתרון לא רק בהבטחה- לנו יש את הפתרון בשבילך. זה הזמן להתקשר אלינו ולהיווכח בעצמכם- פינוי אגרנות כפייתית בישראל- רק אצל המקצוענים מזה 25 שנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה