יום ראשון, 31 ביולי 2016

מה זה אגרנות כפייתית בישראל



אי אפשר לחיות עם זה, אנשים נורמטיביים הם אנשים שקמים בבוקר לעבוד ולחזור לחיק המשפחה ומהם חייו של אגרן? הוא רואה מבוקר עד ערב את האובססיה של האיסוף. הוא חי בשביל זה, מפחד שאם יפסיק משהו יקרה. הוא היה בשואה, לא היה בשואה, אין לו חברים, הוא מתבייש, מפחד, חושש ממה שיגידו ובגלל זה הוא אוטם כל פתח בבית אבל זה לא עוזר. הריח נורא, השכנים מתלוננים והמצב שלו הולך ונהיה מסוכן עבור עצמו ועבור הסובבים. זה נשמע לכם מוכר? אתם רוצים לעזור לבן המשפחה שלכם בדרך הקצרה והיעילה? אולי כדאי לכם לשמוע מה יש למפנה שי פינוי דירה להגיד בדבר.


כפי שהבנתם, הוא לא מפסיק, הוא קם בבוקר בשביל לאגור והולך לישון עם האגירה, כך נראים חייו של האגרן ואם לא תעצרו את זה בזמן, אתם עלולים לאבד קשר עם האדם האהוב ביותר אלא אם... תדברו על כך עם שי פינוי דירה.

אי אפשר להפסיק את זה – אגרנות כפייתית בישראל


לבד אי אפשר, אומר המפנה המקצועי, כל מה שנראה קל לכאורה קשה מנשוא לבד. הריחות הקשים, הסכנות שבדרך, החפצים המפוזרים וחוסמים כל נקודת מעבר אפשרית. ערימות של זבל ושל חפצים שתם זמנם ערומים אחד על השני עד הדלת. אי אפשר להיכנס, להתקלח ובטח שלא לקיים חיים רגילים. להפסיק את זה לבד? בשום אופן לא.

אז איך צריך להתנהג עם אגרן שי?  


·         קודם כל לבדוק מי מול מי. לא ישר לגשת "ולהשאיר" את האגרן בצד. הוא יפחד, יתנגד. למרות שיש מקרים שאין ברירה וצריך להעמיד עובדה לאגרן, צריך לדעת לעשות את זה ברגישות ותשומת לב מבלי לפגוע ברגשותיו.

·         יחד איתו, לא חייב להשאיר את האגרן מחוץ לדירה על פי דעתם הרווחת של רוב המפנים, אצלנו אין חשש מהימצאותו של האגרן בסביבה, להיפך, אנחנו ניתן לו את ההרגשה הכי טובה "שמה שהוא עושה" זה בסדר- אין שיפוטיות.

·         לשאול, תמיד לשאול ולא בסימן קריאה אלא סימן שאלה : " אפשר לשים את זה בצד"? ולא "אני אשים את זה בצד". לא קובעים עובדות אלא רק בשיתוף פעולה. מיון חפצים זה דבר חשוב כי אם הוא מתבצע לא נכון הוא עלול לגרום לנזק גם בהיבט הרגשי של האגרן וגם לכל הסובבים. תזכרו תמיד- כשטוב לאגרן והוא מרגיש בטוח גם אתם תרגישו בטוח.

לא עושים פינוי אגרנות כפייתית בלי תכנון


זה כלל בל יעבור, לא עושים פינוי דירה מבלי לתכנן מראש ובפרט שזה פינוי כל כך מורכב המצריך לוגיסטיקה לא פשוטה (ראה תמונה). מה לפני מה, מה זורקים, מה משאירים? מה אורזים? מה על גבי מה? מה עושים עם הפסולת? צריך להשליך אותה במשאית מיוחדת לאתרי אשפה מורשים. מה על חדר המדרגות? שירות הפינוי שלנו לא ישאיר לכם שום רמזים לפינוי שהולך להתרחש. אריזות ייחודיות, ציוד מתאים לפינוי, הגנה לקבוצת המפנים מרגל ועד ראש – זה חשוב כי סביבת הפינוי קשה מאוד, יש לא מעט אבק, לכלוך ובעיקר קרקע פורייה לנגעים או חרקים מסוכנים לא צפויים. אז אם יש תכנון, לוח הזמנים מתקצר וכך הופך הפינוי לפשוט יותר ומניב תוצאות לא רק על פני השטח.

כדי שתבינו איך זה נראה- בית של אגרן  וזו רק פינה אחת

שזה מניב תוצאות לא רק על פני השטח, זה מניב תוצאות להשלכות רגשיות עתידיות. זה מחזיר חיים, זה מחזיר חיוכים ובעיקר ביטחון. אז אם יש לכם ספק או אתם מחפשים מפנה דירות מקצועי כאן הזמן והמקום להזמין אתכם להתקשר למפנה הנכון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה