יום רביעי, 10 באוגוסט 2016

למה היא לא מצליחה להפסיק לאגור- אגרנות כפייתית בישראל




היא לא מפסיקה, היא רוצה, אני יודע, אני חושב שאני היחיד שסיפרה לי עד כמה היא במצוקה, עד כמה אגירת החפצים מנהלת אותה. כן, אני מפנה דירות מקצועי אבל לפני הכול אני חבר. אני מקבל ביום לא מעט שיחות אנונימיות מאנשים שרוצים עזרה, הם מחפשים את העזרה הזו ולא יודעים איך להשיג אותה, מתביישים? מפחדים? תשמעו, זה הכול ביחד. אם הם מתקשרים, הם לא אומרים שם, הם רוצים לשמוע את הקול, להבין שאולי, אולי הגיע לנקודה אחת של אור ואולי שם יקבלו את העזרה אבל אז, הם נשארים ומגלים עולם אחר.


איך אפשר להבין מה זה דירה של אגרן כפייתי?


דירות של אגרנים עמוסות לעייפה, המון חפצים, המון ציוד שתם זמנו, במשך שנים אוגר האגרן חפצים ודברים ולא שם לב שהתקרה פגומה, שיש קורוזיה בכל מקום, עובש, תקלות חשמל חמורות, נזקי מים קשים וזה עוד לא הכול. הריחות שם קשים ביותר, אי אפשר לנוע ממקום למקום כי הכול שובל של חפצים המעמיסים על המעברים בבית. להתקלח? בשום פנים ואופן אי אפשר, ללכת לשירותים זה כן, זה המקום היחידי אולי ששם האגרנים מנקים את הזוהמה.

איך אפשר לעזור לאדם עם אגרנות כפייתית?

קודם כל להתייחס אליו בשונה מכל השאר, לא לפגוע ברגשותיו, לא להפחיד או להלחיץ אותו. הם נרתעים, הם לא יודעים אם מה שעשו או אמרו נכון ובכל רגע נתון "כמו ירצו לפרוש מהפינוי ולחזור לסורם". הם חייבים תחושה של ביטחון ומנגד הם גם חייבים את המפנה המקצועי שיעניק להם אפשרויות של חיים אחרים בזכות פינוי יסודי. כאן, מדברים על פינוי בהיבט הפיזי.

איך עושים או מוצאים פינוי דירה מקצועי?


·         עניין של פינוי דירה של אגרנים שונה בתכלית השוני מכל מה ששמעתם אי פעם. זה לא אותו דבר כמו פינוי דירה רגיל. מה זה פינוי דירה רגיל? זה בעיקר רצון לסדר, לארגן את הבית מחדש וזו לא בהכרח אשפה.

·         פינוי של אגרנים כפייתיים זה כבר עניין אחר, כאן מדברים על פינוי שמצריך מחשבה, מורכבות, סבלנות, אפשרות לעשות את זה כן. מה זה אפשרות? מסוגלות יותר נכון. מי שלא יכול להתמודד עם כמויות אשפה גדולות וריחות חזקים במיוחד לא יוכל להבין את סוג ההתמודדות עם אגרנות כפייתית.

·         כדי להיות יותר מדויקים אפשר פשוט לקבוע פעם אחת עם מפנה דירות ולהבין מה מוטל על הכף שלו ואיך, איך הוא צולח פינוי באופן נכון ובטיחותי ועדיין- לבד? בשום פנים ואופן לא.

כך עזרתי לפנות את הפינוי אצל אגרן כפייתי


 אז כפי שאמרתי, זה התחיל בשיחת טלפון אחת, שמעה את קולי, רצתה להאמין והאמינה ומשם הדרך אל הפגישה הייתה קצרה. כשאתה מדבר עם אדם, קונה את אמונו ביושר, זה כבר הופך יותר קל, פחות מפחיד ופחות מבייש- לפחות מנקודת מבט של האגרן עצמו שמחפש באמת, אבל באמת מישהו לצעוד עמו צעד אחר צעד.

·         שיחה מלב אל לב- עשינו על זה וי

·         מפגש ראשוני, הכרות אל תוך עולמו של האגרן, מה יש לו בבית? מה הוא מוכן להשאיר בחדר סגור ומה הוא מוכן למסור או לתרום?

·         פתאום, הדירה פנויה ואז עוברים לשלב החיטוי, לסלק את כל הנגעים והזוחלים המוזרים. כמה פעמים, חומרי הדברה וחיטוי חזקים.

·         ניקיון, שוב ניקיון ואז אולי שיפוץ קל למקומות בהן ניזוקה הדירה.

חייו של אגרן כפייתי

עזרו ליקירכם באמצעות בחירת שי פינוי דירה למשימה מנצחת

החיים לא יכולים להיות יותר מושלמים בתנאי ש... אתם לא עושים טעויות של בחירה- אז בפעם הבאה רק שי פינוי דירה.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה