יום שלישי, 22 במאי 2018

אגרנות עיתונים כפייתית



יש אנשים שאוהבים לקרוא עיתונים, הם אוהבים לקרוא וכמה שיותר, אבל יש שקוראים, ויש העורמים את העיתונים בערימה אחת. תנסו להזיז את הערימה, לבטח הם ירגישו. השאלה היא.. האם הם אספני עיתונות? למה הם לא קוראים את העיתונים, מה זה נותן להם לשמור כל כך הרבה עיתונים ועוד בסדר שאסור ולא ניתן להזיז? הם לא אספנים, הם אגרנים, כך נראים אגרנים שאוגרים עיתונים. מכירים מישהו שאוהב לאסוף עיתונים ללא הכרה ולא מבין שהוא בסכנה? הנה כמה דברים אודות הסכנות של איסוף עיתונים.
מהם הסכנות בית עמוס עיתונים
מן הסתם, האדם האוסף את העיתונים לא מנקה לעולם, ממילא אי אפשר כי אחרי הכול מדברים כאן על ערימה של דפים. יש אבק, יש לכלוך המצטבר, תיקנים, זוחלים וכמובן, הגרוע מכול התחלואות, כן, אתם מבינים נכון, תחלואות שקשורות בקרדית האבק. פתאום, העיניים שורפות, הגוף כואב, משתעלים ללא הפסקה ויש בעיה נשימתית נוראה- שואלים ממה זה? זה מה שנקרא קרדית האבק בבית והיא למעשה אקרית מיקרוסקופית החיה במגורי אותו אדם. זה בא לידי ביטוי בחיים בתנאי לחות, בבגדים, בספרים, בחפצים ובעוד דברים שאפשר וניתן ובתנאי שיש לה מספיק אבק ולחות. הסכנה הגדולה מכול מתרחשת כאשר זו נטפלת על קשקשי העור – מהם היא ניזונה וההפרשות שלה מייצרות אלרגיה בלתי פוסקת העלולה לסכן חיים. שואלים מה לעשות במקרה הזה? מה לגבי המצב הנפשי של האגרן? המשיכו לקרוא את המאמר והתעדכנו בנוגע לטיפול שיטתי ומיגור קרדית האבק כחלק מפינוי שקשור באגרנות.
התבודדות של אגרן העיתונים
המצב השני שלא פחות גרוע, הוא ההתבודדות, אגרן נמצא וחי את העיתונים שלו, למעשה הוא סמוך ובטוח כי אין הוא צריך דבר. מהבושה, אגרן מוותר על האורחים, על קרוביו ומתמסר טוטאלית לאיסוף העיתונים הבלתי נגמר. תגידו לו לפנות? אתם בבעיה, זו בטח לא הדרך והוא בטח גם לא ירצה. אחרי הכול "מה רע לו"? יש לו מקבץ עיתונים מכל הזמנים והוא בכלל "אספן" ולא אגרן (זה מה שיטען בפניכם כל פעם מחדש).
למה אגרן אוגר עיתונים?
זו שאלה טובה, כדי שהוא יוכל להגיד לכם שהוא לא הספיק לקרוא את הכתבה החשובה הזאת, כי חשוב לשמור ולנצור את מה שכתוב בפרט אם זה מעמד חשוב. "כתבה חשובה כמו העברת השגרירות לירושלים לא זורקים"! זה מה שהוא לרוב יטען, אבל זה לא יהיה הכול. בסופו של דבר, הוא ינסה להגיע אתכם לפשרה באומרו, אני אסדר לבד, אני אשליך מה שלא צריך ואתם? אתם תחכו, תחכו ותחכו וכלום לא יקרה והמצב רק ילך ויחמיר לרבות מצב בריאותו של היקר לכם מכול. עכשיו תבינו, אף אחד לא רוצה להפחיד אתכם- זו האמת ואיתה חייב להתמודד- אז או שאתם עוזרים לאדם הזה ומספקים לו עזרה מקצועית, או שהוא ימשיך לאגור ולחיות את אגירת העיתונים עד שמצב בריאותו יאפשר ואז יצטרף לסטטיסטיקה של תמותה נוכח אגירה מסוכנת ותחלואות מסוכנות.
מי מפנה דירות מאגרנות עיתונים כפייתית
לשי פינוי דירה יש את הדרכים שלו, הוא מבדל את עצמו בכך שהוא קיים ומקיים את עצמו מפינויים ייחודיים כאלו המצריכים יותר מפינוי פיזי אלא גם פינוי בהיבט הרגשי. שי עובד כקבלן הרווחה, מכאן שהוא מקבל ונחשף במשך יותר מעשרים וחמש שנה למקרים קשים ביותר של אגרנות וביניהם, אגרנות עיתונים. הצוות נבחר בקפידה וכמו שי פינוי דירה אף הוא מבין, ערוך ומוכן לכל התרחשות רגשית, פיזית ומנטלית בזירת הפינוי.
העיתונים לאן זורקים?
שנייה שנדבר על אתר מחזור לנייר או אתר אשפה שלשם מופנים כל העיתונים, בואו ונכיר את עולמו של האגרן- למה משמשים אותו העיתונים? בין היתר, אגרנים משתמשים בעיתונים כדי לסלק את המים מהרצפה. באמצעות העיתונים הם מספיגים את המים ואם יש בעלי חיים בבית, אז כדי לספוג את השתן- זה חוסך להם לרדת עם בעל החיים ובו זמנית חוסך שאלות מהשכנים. למעשה, השכבה של העיתונים מבודדת אותם מהלכלוך שיש על הרציפה ומכיוון שעיתונים זמינים והם בחינם, הם משמשים אותם להליך זה. כאמור, עיתונים ניתן למצוא בכל בית של אגרן.
ניקיון דירה מוזנחת
אז מאיפה מתחילים? אם אתם לא באמת מקצוענים ואין לכם ידע בניקיון מהסוג הנ"ל, כדאי לכם לשאול אדם שמתייחס לזה מעבר לניקיון. ניקיון זה בסדר, מאידך, בדירות אגרנים יש צורך מעבר לניקיון יסודי אלא ניקיון חזק ביותר – זה קריטי נוכח כל השומן שנאגר בכל מקום, על הקירות, המרצפות. תארו לעצמכם שלא ניקו שם שנים והכול מעופש, שחור ובעיקר מזוהם. מה עושים? מתמודדים עם הלכלוך, עם הנגעים באמצעות שטיפה יסודית עם חומרי חיטוי חזקים המיועדים לקירות, רצפות וכל השאר. כך גם לגבי המקלחות, המטבח והשירותים. חשוב לציין, כי שירותי הפינוי של שי מתייחסים לכל חלק בבית כפרויקט בפני עצמו והמטרה? להחזיר את הבית למצב שניתן ומותר לגור בו מבחינה תברואתית.
לצוות הפינוי של שי פינוי דירה יש את כל הכילים והניסיון וזאת בהסתמך על עבודה משותפת באישור ודרישה של משרד הרווחה. כיום, מרצה שי פינוי דירה בכל מקום אפשרי אודות הפינויים ומה נדרש מכם כמשפחה לעשות כשאתם נתקלים במצבים שנראה כי הם בלתי הפיכים.
אז מתי זה יכול להפוך בלתי הפיך? כשאתם עושים טעויות שהמון אנשים עושים והן...
  1. או בוחרים מפנה שמשאיר אתכם עם פינוי לא גמור כאשר לכאורה מבחינתו הכול גמור...
  2. או שאתם בוחרים לבצע פינוי מהסוג הזה לבד.
אם תשאלו את שי פינוי דירה לא תשובה א' ולא ב' הן נכונות- כדי לסיים פינוי על הצד הטוב ביותר, אתם חייבים לתת את המשימה למי שבאמת, אבל באמת רוצה לעזור לכם לסיים את זה מהר ובבטחה.
מה אתם צריכים לעשות? פשוט לבקר באתר של שי פינוי דירה, להתרשם מסיפורי ההצלחה הרבים ואם זה עדיין לא מספיק אפשר תמיד להתקשר- זה בחינם וזה בעיקר נותן אינדיקציה לאדם איתו אתם מדברים. בשלב הבא, זמנו את המפנה אליכם הביתה, התרשמו מיושרו ומהמוניטין רב השנים ותנו לעצמכם סיכוי לחיים טובים יותר- הן עבורכם והן מי שאתם באמת אוהבים וקצת הלך לאיבוד איפשהו ממש מתחת לאפכם.
לתת למפנה מקצועי לראות את הדברים, לראות אותו, להתרשם ממנו, להבין כי מדובר באדם שנותן את הנשמה ואת מילתו. לסייר בבית, לחתום על הסכם שכל מילה בו חקוקה בסלע – לפחות מבחינת שי פינוי דירה. להתחיל, לפזר את המשימות בכל חדר וחדר, לעבוד בעבודת צוות שהיא למעשה שליחות, לנקות, לבצע חיטוי נשנה וחוזר, לשטוף, לסייד, לשפץ, לזרוק דברים רק ברשות ולא בכוח ולפנות לאתרי אשפה מורשים בלבד.
אם זה מה שאתם צריכים תוך זמן קצר- התקשרו עוד היום או בקרו באתר של שי פינוי דירה ותנו לעצמכם ולמי שיקר לכם באמת את החיים במתנה!
 
 
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה