יום שבת, 5 במאי 2018

אבא אוסף בקבוקים, נעליים, תיקים, רהיטים וכלים מהרחוב




שלום, אבא שלי אוסף בקבוקים, נעליים, תיקים, רהיטים וכלים מהרחוב, לפעמים נדמה לי שזה לא נגמר, זה רק הולך והופך מסוכן. מאז שהוא איבד את אימא, הוא לא עצמו, הוא לא יוצא מהבית וכל מה שהוא עושה זה לאגור דברים וחפצים וכמה שיותר, למה זה קורה לו? למה אנשים אוגרים כל כך הרבה דברים לא שמישים ואיך זה שהם לא מבחינים בכך?

זו אחת השאלות שקיבלתי, למעשה, אני מקבל את השאלות הללו לא פעם ולא פעמיים, שירותי פינוי שלי עמדו לא פעם ולא פעמיים מול מקרים שכאלה. אב שאיבד את היקר לו מכל, חלק מבשרו, לאחר כל כך הרבה שנים יחד, הוא בודד, עצוב. אומרים שנשים יודעות לחיות לבדן ללא הגבלה וללא חשש בעוד גברים, מרגישים שאי אפשר ואולי מתחתנים וברוב הפעמים פשוט חוזרים למשהו שיגונן עליהם. העיקר לא להיות לבד, הם אוגרים ואוגרים כאילו החפץ יקום וידבר אליהם, כאילו לחפץ יש חיים בעוד להם אין חיים.

שואלים אם אני אומר להם שאין להם חיים? המאמר הזה מתייחס אליכם, לאותו אחד ששואל למה אבא שלו אוגר. אני שי פינוי דירה ואני באמת ובתמים רוצה לסייע, לשחרר מהמועקות, למעשה, אני מבין מאיפה השאלה הזאת מגיעה. מי לא רוצה שאבא שלו יצא ממעגל האגירה? ממעגל המסכנות, הקושי- הידעתם? אגרנות זה עניין מסוכן ולא רק בהיבט הפיזי אלא גם הנפשי. מי לא רוצה את אבא שלו בחגים סביב השולחן, מי לא רוצה שיגמרו התירוצים ואבא שלו יבוא, פשוט יבוא ויוותר על החפצים שמאיימים לא רק עליו אלא גם על כל המשפחה שמסביב? כשאדם בוחר לאגור, הוא מודע היטב לכך שמשפחתו תנסה להניע אותו, למעשה, אם תשאלו כל משפחה שעברה את המשבר הזה, תגלו שלאגרן לא  אכפת, הוא מבחינתו יאגור וכמה שיותר.

רוצים את אבא שלכם בחזרה? רוצים אותו בחגים אבל לא רק? מחפשים שהוא יהיה שוב חלק מחייכם? אחרי הכול אם איבדתם הורה אחד, הדבר האחרון שתרצו זה לאבד הורה חי  שמוקיר את חייו לאגירה בלתי פוסקת? זה כואב וזה מוכר, אבל זה פתיר! צריך להבין שזה פתיר ויכול להשיב לכם את אבא בחזרה שואלים איך? אצלנו, שי פינוי דירה יודע בדיוק את רחשי הלב שלכם, יודע בדיוק מה צריך כדי לסייע לכם לעבור את המשבר הזה יחד. למעשה, אתם לא צריכים או אמורים לעבור את זה לבד.

שואלים מה לעשות? לא להרים ידיים מאידך, לא לעשות את הדברים לבד. לא מעט המקרים בהם אנשים דומים לאבות שלכם הפסיקו לאגור אבל בדיוק ליום אחד. אחרי הכול, הרעיון הוא לא לפנות פיזית חפצים מהבית של אבא, אלא לדעת לגשת ללב שלו, לתת לו את היכולת והאפשרות להבין לבד כי האגירה לא מיועדת לו, כי יש חיים בחוץ, יש אנשים שאוהבים אותו באמת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה