יום שלישי, 22 במאי 2018

אספנות כפייתית בלתי פוסקת- כך נראה בית של אגרן כפייתי








הדלת סגורה, לכאורה לא רואים שום דבר, שכן נחמד וחייכן, לא פעם יורד עם עגלת קניות ישנה ומעופשת והריח, הריח שנודף ממנו מסמל רעות. אבל השכנים, יש להם חיים משל עצמם, מסתמן שהם לא רואים ולא יודעים דבר אל שיום אחד... יום אחד כשהם במקרה מתדפקים לו על הדלת, הריח יוצא מכל פינה והם מבינים שמשהו לא תקין.

בהזדמנות הראשונה, הם העזו, דפקו לו על הדלת, הוא כבר לא חייך, הוא הדף את הדלת עליהם, מהפתח הצר, חשכו עיניהם של השכנים. "איפה לעזאזל הילדים שלו"? הם שאלו את עצמם, איך נותנים לאיש מבוגר לחיות כך?? אם רק היו יודעים כמה צער יש לילדים שלו... הם לא יכולים, הם רוצים אבל אבא שלהם מאז שהאימא נפטרה לא מוכן לקבל עזרה.

כשהם סוף כל סוף מאתרים את הילדים, הם מזמינים אותם לקפה, ובשיחה הזאת, מתגלים ויוצאים להם לא מעט דברים. "הבית של אבא מעופש, אי אפשר להיכנס לשירותים, אין לנו מושג איך הוא בכלל עושה את צרכיו ואם הוא מתקלח" מירר אחד מילדיו בבכי. אבא שלהם לא נותן להיכנס, האוכל במקרר לא נזרק. "הוא ניצול שואה אז הוא אוגר מזון באופן תמידי ותעזי לזרוק לו" אומר אחד הילדים לשכנה. ארונות המטבח עמוסים לעייפה, לכלוך, כל מקום לכלוך, סימנים של צואה על הקירות והמקלחת מלאה עד למעלה באבק ולכלוך ושומן של שנים.

"אנחנו לא הזנחנו אותו" אומרים הילדים לשכנים, כאמור, אי אפשר לדעת רחשי לב האדם עד שלא נכנסים אל נעליו. הקירות מלוכלכים, המזון נערם לו במקרר ומעלה עובש, הריח נורא, יש תיקנים בכל מקום ויש קרדית האבק זה בטוח- בטח בגלל הספרים הרבים שנערמים להם בכל פינה. "אבא הוא איש ספר" אמרו לשכנים והרכינו ראש..  "איפה אבא והימים הטובים שהיה יושב ומנהל איתנו שיחות ברומו של עולם".

"אבא יושב בחושך ואין לנו מה לעשות הוא יושב שם בלי חשמל ובלי אור תרתי משמע" אין שם מים כי הברזים על הפנים והאסלה נוזלת.

"לראות את אבא במצב כזה זה להישבר בכל פעם מחדש גם בפרט שאי אפשר לעשות שום דבר" אמרו ילדיו עד שלאחד השכנים עלה הרעיון...

"אתם צריכים מפנה דירות איכותי, אדם טוב שיבין את נפשו של אביכם, לתת לו להיכנס ולנסות מה שאתם לא הצלחתם". אמר השכן והמשיך...

"פינוי דירה זה עסק לאנשים מביני עניין, לצד הפינוי הפיזי חייב למצוא חברה שעושה את זה שנים, מכירה את כל המקרים העצובים ויודעת לתת מענה".

מכירים את המצב הזה? נתקלתם במקרה בו אחד ההורים של חבר טוב שלכם אוגר ולהם אין פתרונים?

פנו עוד היום לצוות של שי פינוי דירה וקבלו את העזרה הטובה ביותר!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה