יום שני, 18 בדצמבר 2017

סיפורה של אגרנית בגדים




קניתי, הכול מהכול, אוהבת בגדים, לא יכולה להיפרד מהבגדים הישנים, אולי ארזה? אולי ארד במשקל ואז אוכל ללבוש. למה אני לא יכולה להתנתק? שאלה טובה, אולי זה העבר שלי? אולי ממנו קשה לי. מה מזכיר לי כל בגד? למה יש לי כזה ערך סנטימנטלי אליו? אלו הן שאלות של אגרנית בגדים שפגשתי לא מזמן. למעשה, בכל אחת ואחת מאיתנו יש את העניין הזה של האגרנות, לקנות בגדים וכמה שיותר.

קונה הכול מהכול, זה עושה איזה ריגוש וזה לא חדש, אנשים מזמן שלא קונים בגלל שהם צריכים אלא בגלל שהם מרגישים- רוצים להרגיש. אין לה בן זוג, אין לה ילדים, משפחה בקושי והיא מוצאת את ההנאה ואת הרגיעה בקניות וכמה שיותר. נשמע מוכר? אגרניות בגדים יש למכביר, הן לא יודעות איך להפסיק, גם כשהן שוברות את כרטיס האשראי ל2 הן מבינות שהן מכורות ולבית שלהן הן לא יכולות להכניס אף אחד. גם אם הן רוצות להכיר מישהו, הן מתביישות מפחדות, כמותן יש גם אותי, אני אוהבת לאגור ולא יודעת ממי לבקש עזרה. אני פוחדת שיום אחד אקום ולא אוכל לנשום יותר נוכח האגירה הנוראית והתאווה שלי לבגדים. למה אני אוגרת?

הפגישה שלי עם שי פינוי דירה הייתה באקראי דרך הפייסבוק שלו, הוא מפרסם שם תמונות של אגרנים במצב הרבה יותר קשה ממני. נוכחתי לדעת שיש כל מיני סוגי אגירה, צעקתי לעזרה, נראה ששי אדם טוב וחם ובעיקר מלא בסובלנות ורצון לסייע. הרמתי טלפון, בצד השני היה אדם נעים, פתאום לא פחדתי לספר לו את כל סיפור חיי, שיתפתי אותו במה שעובר עליי, הוא הציע לי להגיע, לראות ולנסות לעזור לי- לא הזכיר שום דבר בטלפון על לזרוק, לא נשמע מאיים ובעיקר גרם לי להעיר מהלב שלי את הרצונות הכבויים- לצאת מזה, להפסיק לקנות, אין לי יותר כסף והבית מלא בבגדים שאני ממילא לא לובשת.

השיחות האלו, ביקורו של שי בבית, בית גדוש בבגדים, חלקם איכותיים מאוד, שי לא העז להגיד דבר, רק בחן את השטח, שאלתי אותו אם הוא יכול לסייע לי. "רוצה לתרום חלק, נאחסן מחדש"? שאל אותי ופתאום הרגשתי אור, רגע של תקווה, מישהו מקשיב לי, לא מסתכל עליי כמוזרה, השכנים מזמן כבר איבדו את הסובלנות כלפיי, אף אחד לא מדבר איתי.

שי פינוי דירה הסתכל בי כבת אדם, גובה עיניים, חמלה ענקית וסובלנות בלתי נתפסת, פתאום הרגשתי את קצה האור בתוך האגירה הבלתי פוסקת שלי. לא הייתי צריכה להסביר, לא להתנצל, שי העניק לי אפשרות לבקש עזרה מבלי שישפטו אותי.

אם תשאלו אותי, אני ממליצה על שי פינוי דירה כמפנה רגיש, עם לב ענק, אחד שיודע להגיע רואה את טובת האדם מול עיניו ורק אחר כך את טובת ההשתכרות שלו.

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה